Coborârea râului Colentina via Urziceanca

Astăzi am inaugurat sezonul coborârii râului Colentina între Urziceanca şi Ciocăneşti.

Am plecat din Urziceanca la ora 16:00 sub privirile curioase ale pescarilor şi am ajuns la Ciocăneşti la ora 19:30 după un drum lung…

Primii 2-3 kilometri au fost foarte liniştiţi. Pentru că aveam o barca destul de mare din fibră de sticlă m-am desfăşurat în voie: am vâslit cu spor şi am admirat verdele crud al plantelor de lângă apă.

A urmat o zonă plină de vegetaţie care pe alocuri mi-a întârziat destul de mult înaintarea: mai ales sălciile au crescut pe deasupra apei şi doar foarfeca cu pârghie pentru tăiat crengi groase (cu diametrul de până la 6 cm) m-a făcut să nu abndonez excursia. A fost a treia coborâre a acestui râu pe care am făcut-o, dar prima cu o barca mare. Până acum am mers fie cu caiac, fie cu barcă pneumatică şi m-am putut strecura fără să tai crengile aplecate peste apă.

Obstacolul cel mai dificil a fost neobişnuit: o masă amorfă de sticle de plastic, becuri, borcane, sticle, toate îngrămădite undeva pe la mijlocul parcursului. Iniţial am încărcat sticlele de plastic în barcă. După ce am încărcat câteva sute mi-am dat seama că este zadarnic: umplusem barca şi nici nu se vedea că înaintasem vreun pic prin mulţimea plasticelor!

Pe o lungime de 5-6 metri erau îngrămădite mii de sticle de plastic, mărturia civilizaţiei din amonte. După vreo jumătatede oră mi-a venit ideea salvatoare: m-am căţărat într-un copac direct din barcă şi am tras ambarcaţiunea peste mormanul de plastice…groaznică senzaţie să dau peste atâtea gunoaie în fix mijlocul sălbăticiei! În anii anteriori nu am dat de aşa ceva, semn că am început să producem mai multă mizerie…

După ce am tăiat la crengi atât verzi cât şi uscate (m-am gândit la povestirea lui Ion Creangă-Ivan Turbincă) am ajuns într-o zonă mai liniştită a râului unde am navigat fără să mai vâslesc pentru a observa cât mai multe păsări care se pregăteau de culcare.

Am văzut multe raţe sălbatice negre cu cioc alb, stoluri de pescăruşi, un bâtlan impresionant, mai mulţi stârci cenuşii şi o mulţime de păsări mai mici frumos colorate pe care nu le cunosc. Eram deja în zona lacului de lângă curtea Cantacuzină de la Ciocăneşti şi excursia s-a terminat sub podul de la Ciocăneşti. Mai departe nu se poate, începe crescătoria de peşte şi deversatul mizeriior de la fermele de pui din Crevedia.

 Vă invit şi pe voi dragi cititorilor la o excursie pe râu în jos, iar în august îmi doresc sa facem o coborâre împăreună cu cîteva caiace închiriate.

Spor la plutit!

Acest articol a fost publicat în Sport și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Coborârea râului Colentina via Urziceanca

  1. Ionut Udroiu spune:

    Salut!
    Sunt Ionut de la Urziceanca si as vrea sa va insotesc si eu in august,sa ma distrez alaturi de dumneavoastra.

  2. radu spune:

    Salut,

    Am de gand sa fac o coborore pe Dambovita cu o barca gomflabila. As vrea sa incep in dreptul localitatii Campulung si sa ajung pe Lacul Morii. Calatoria ar dura 4-5 zile, in jur 200km.

    Daca te intereseaza te tog sa ma contactezi.

    Radu

Lasă un răspuns

