Sărbătoarea ghioceilor… cu brebenei de Ciocăneşti!

Această prezentare necesită JavaScript.

A fost şi sărbătoarea ghioceilor în Parcul Codrii Vlăsiei…o zi cu mult soare, dar fără ghiocei anul acesta!

Zăpăda mare din februarie s-a topit destul de târziu, astfel că ghioceii au înflorit mai mult sub zăpadă şi nu am mai găsit decât câteva fructe ale lor. În schimb brebeneii, viorelele, florea Paştilor şi cornii au fost toţi înfloriţi! Şi s-au bucurat de venirea noastră în pădure.

Anul acesta o parte dintre noi am mers în pădure cu bicicletele, iar ceilalţi cu maşinile de teren. Şi am fost din Ciocăneşti, Periş, Urziceanca şi Bucureşti, vreo 20 de persoane.

Am învăţat să identificăm nordul după poziţia soarelui de la amiază, tipurile de copaci după coajă şi după puieţii de lângă trunchiul principal, am reuşit să înjghebăm o punte ca să trecem pârâul Crevedia şi am făcut diferite concursuri sportive şi ştiinţifice.

Astfel, fiecare şi-a câştigat un nou nume…Matematicianul a fost cel care ne-a spus numărul cel mai mare, Aruncătorul a fost cel care a aruncat cel mai departe suliţa şi un mic proiectil realizat dintr-o ramură groasă de copac. Silvicultorul a fost cel care a recunoscut cel mai bine carpenul şi teiul, Florarul a fost cel care a adunat cel mai frumos buchet de brebenei (bicolor!) iar Alergătorul a fost cel care a ajuns cel mai repede la sosire!

După ce am mers în Parcul Codrii Vlăsiei  pe valea pârâului Crevedia am înconjurat şi lacul de la Căsuţa Pădurii, un loc potrivit pentru o mănăstire sau o tabără de copii! Am remarcat că fetele s-au jucat între ele, iar băieţii au stat separaţi şi ei. Cred că la şcoală este total greşit să fie amestecaţi băieţii cu fetele pentru că ei de fapt au preocupări diferite şi sunt de asemenea interesaţi de alte lucruri. În 1954 comunismul din România a desfiinţat şcolile de băieţi şi pe cele de fete punându-i pe toţi copiii laolaltă, iar după 1989 nimeni nu a vrut să revină la o situaţie normală. Îmi doresc să existe din nou şcoli de fete şi de băieţi astfel încât fiecare să aibă acces la educaţia potrivită. Poate în noua lege a învăţământului să prindem acest aspect!   

În final, pentru a nu ne întoarce cu mâna goală din plimbare, am cules leurdă, untişor şi urzici pe care abia aşteptăm să le mâncăm! Proaspete şi naturale, cea mai bună mâncare de post!

Se conturează astfel două grupuri, unul de fete şi altul de băieţi cu care anul acesta vom avea diferite activităţi în Ciocăneşti şi nu numai! Deschidem lista pentru cursul de înot care va avea loc în luna mai sau iunie, depinde cât de repede se încălzeşte lacul. Cine se inscrie?

Acest articol a fost publicat în Excursie și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

