Şi a fost sărbătoarea ghioceilor…la Urziceanca, în Dâmboviţa

Această prezentare necesită JavaScript.

Anul acesta sărbătoarea ghioceilor a ţinut două zile…una pentru cules şi scos ghiocei cu tot cu rădăcină pentru a fi (re)plantaţi, iar cea de-a doua pentru fotografierea lor!

 În prima zi, chiar dacă temperatura a fost aproape de cea din frigider (5-6 grade) ne-am strâns în faţa bisericii din Urziceanca pe la ora 11, aşa cum am anunţat. Şi pentru că nu am fost foarte mulţi am plecat cu maşinile pâna la marginea pădurii din Urziceanca pentru a mai scurta din drum!

Ghioceii nu s-au lăsat aşteptaţi! După vreun kilometru şi jumătate de mers am ajuns într-o poiană unde am găsit primul ghiocel!

Iar poiana avea aşa de mulţi ghiocei încât nu ne-am oprit din cules până când nu ne-am umplut o lădiţă pentru replantare în satele Ciocăneştiului. Am muncit ceva:

Rezultatul a fost pe măsură: ne-am pozat cu protagoniştii serbării, care mai de care mai alb!

Sigur ca în afară de ghiocei am găsit şi multe-multe viorele pe care le-am cules abia a doua zi! Parcă se mutase albastrul cerului pe pământ, aşa de dese erau!

Am făcut o mică plimbare şi până la Căsuţa pădurii, un loc idilic aflat într-un luminiş, unde ne-a întâmpinat pădurarul locului, nea Cornel. Şi care a început să cureţe şi să facă frumos acest loc, o adevărată oază verde aflată la nici 30 de kilometri de Bucureşti.

Aici e un loc numai bun pentru mini-tabere care să includă orientare turistică, lecţii de botanică, zoologie, ecologie. Sunt 4 camere şi un loc magnific pentru corturi, chiar pe malul pârâului Crevedia.

A doua zi am fost la vânătoare foto de ghiocei şi viorele, iar fotografiile realizate le vom expune la centrele culturale din comuna Ciocăneşti.

Mulţumesc participanţilor şi îmi doresc ca anul viitor să fotografiez ghioceii plantaţi cu aceasta ocazie în curţile din Urziceanca.

Acest articol a fost publicat în Serbare și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Şi a fost sărbătoarea ghioceilor…la Urziceanca, în Dâmboviţa

  1. Serban zice:

    A fost chiar frumos! Pana si prietenii din Bucuresti care s-au schimbat la fata dupa ce au raschetat dedesubtul Scodei lor pana la padure, la iesirea din padure radiau de bucurie. Andrei, mezinul grupului de numai un an si cateva luni a fost deasemenea incantat. Norii densi nu ne-au stricat buna dispozitie, n-am tinut cont de ei. Am venit sa ne simtitm bine si asta am facut! Am descopeirt un colt de natura minutata chiar in marginea satului. Multumim lui Radu pentru invitatie si excelenta provocarea de a fotografia la anu ce am plantat anul acesta. Si mai lansez invitatia ca la anul fiecare participant de anul acesta sa daruiasca unui vecin cativa bulbi de ghicei. Sa invatam sa daruim si sa impartasim bucurie si frumusete! S-aveti o saptamana frumoasa ca ghiceii!

  2. Dimitrie Gabor zice:

    Minunat!

Lasă un comentariu